Έκδοση νέου βιβλίου

Κοινοποίηση »

Εκδόθηκε το βιβλίο της Δρος Μαρίας Χατζηαθανασίου με τίτλο Propaganda and the Cyprus Revolt: Rebellion, Counter-Insurgency and the Media, 1955-59, από τον διεθνώς αναγνωρισμένο εκδοτικό οίκο I.B. Tauris (θυγατρικός των εκδόσεων Bloomsbury).

Κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ εναντίον της βρετανικής αποικιακής κυριαρχίας, τόσο οι Έλληνες της Κύπρου όσο και οι Βρετανοί χρησιμοποίησαν διάφορα μέσα προπαγάνδας και την τέχνη της πειθούς με στόχο να επηρεάσουν το κοινό τους στην Κύπρο και τη διεθνή κοινή γνώμη, προσφέροντας ο καθένας τους ένα διαφορετικό όραμα για το μέλλον της χώρας. Το βιβλίο επικεντρώνεται και επιχειρηματολογεί υπέρ του ζωτικού ρόλου που διαδραμάτισε η προπαγάνδα στα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, εστιάζοντας στην περίοδο του αντιαποικιακού αγώνα 1955-59. Το βιβλίο φέρει στην επιφάνεια αδημοσίευτο υλικό που μέχρι πρόσφατα παρέμενε απόρρητο καθώς φυλασσόταν στα Κρατικά Αρχεία της Βρετανίας, και εξηγεί πώς το τρίπτυχο προπαγάνδα/βία/εξαναγκασμός έγιναν, από κοινού, οι κινητήριες δυνάμεις της σύγκρουσης, αναδεικνύοντας τη σημαντικότητα του όπλου της προπαγάνδας στις μάχες που διαδραματίστηκαν για την «καρδιά και το πνεύμα» των Ελληνοκυπρίων και της διεθνούς γνώμης, και του «πολέμου των λέξεων» μεταξύ της ΕΟΚΑ και της Βρετανικής κυβέρνησης. Το βιβλίο εξετάζει για πρώτη φορά τις Βρετανικές επιχειρήσεις καταστολής της εξέγερσης της ΕΟΚΑ χρησιμοποιώντας μέσα προπαγάνδας όπως το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, ο Τύπος, και αναδεικνύει τους τρόπους με τους οποίους οι προσπάθειες αυτές υπονομεύθηκαν επιτυχώς από τους Έλληνες της Κύπρου και της Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώθηκαν ακούσια από τους ίδιους τους Βρετανούς. To βιβλίο ενημερώνει, με καινούρια ευρήματα, μια κρίσιμη περίοδο της κυπριακής και βρετανικής ιστορίας, και συμβάλλει σε ευρύτερες διακρατικές συζητήσεις σχετικά με τη χρήση της προπαγάνδας κατά τη διάρκεια του «τέλους της αυτοκρατορίας».

Περισσότερες πληροφορίες και βιβλιοκριτικές στην ιστοσελίδα των εκδόσεων Bloomsbury.